Menu

Social
LECTURA, ÎNTRE PLĂCERE ȘI OBLIGAȚIE

Chiar dacă mai sunt copii și tineri care iubesc lectura, cei mai mulţi adolescenţi isi caută informaţiile pe Internet, pentru a câştiga timp. Specialiștii spun că în prezent doar elevii pasionați de lectura mai cumpără cărţi ori dau fuga la biblioteca pentru a le împrumuta.

Trăim într-o lume în care cartea a început să-şi piardă importanţa şi impactul asupra noii generaţii. Alternative aparent mult mai atractive şi, în orice caz, mult mai comode, tind să capteze atenţia elevilor: televizorul sau calcultorul. Mai sunt însă elevi care prefera sa citească. Ceilalţi preferă să îşi caute informaţiile pe Internet, pentru a câştiga timp. Specialiştii sunt convinşi că acum „daca o carte nu e trendy, elevul nu o citeste“. Potrivit unor statisticii ce vizează rolul lecturii în viaţa elevilor, 20,25% dintr ei o consideră o pasiune, 12,65% ,o obligaţie, 43,03%, un mod de a te instrui, 16,45%, un mod de a-ţi petrece timpul liber şi 7,59 un mod de a uita de problemele zilnice. Totuşi, în ciuda multor impedimente, dascălul nu poate să renunţe la a găsi modalităţi prin care lectura să redevină o preocupare constantă a elevilor săi.

Activităţile interactive de genul cercurilor de lectură, stimularea creativităţii şi a talentului elevilor prin promovarea creaţiilor proprii, proiectele tematice, întâlniri cu scriitorii, vizionarea unor filme şi discutarea lor în paralel cu textul literar sau concursurile pe teme literare ar putea deveni posibile soluţii prin care lectura să-şi recapete locul bine meritat printre preocupările tinerei generaţii.

Lasă un comentariu

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>