Menu

Administrativ
POD ÎN PERICOL

La 12 ani după ce a fost reabilitat complet, în urma unor viituri puternice, podul de la Mărăcineni, peste râul Buzău care asigura legătura rutieră între Muntenia şi Moldova, este din nou în pericol din cauza degradării. Mai precis, în structura de beton a podului au apărut găuri. Din acest motiv, de aproape un an, traficul pe sensul de mers dinspre Rm. Sărat spre Buzău este restricţionat, viteză maximă admisă fiind 10 kilometri la ora. Autorităţile buzoiene recunosc că problema podului este gravă, dar spun că rezolvarea situaţiei depinde doar de Compania Naţională de Administrare a Infrastrcuturii Rutiere care are în administrare drumul European din zonă.

Construit aproape de la zero în 2005, după ce a fost grav avariat în urma inundaţiilor, Podul de la Mărăcineni, de peste râul Buzău, a ajuns într-o stare avansată de degradare, iar situaţia se agravează pe zi ce trece. Aproximativ 20.000 de maşini tranzitează zilnic podul care asigură legătura între două zone istorice ale României, Muntenia şi Moldova. Din cauza traficului intens, în structura de beton a podului au apărut găuri. Acesta a fost şi motivul pentru care, în iunie 2016, responsabilii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastrcuturii Rutiere au decis restricţionarea traficului pe sensul de mers dinspre Rm. Sărat spre Buzău. Asfel, a fost interzis accesul pe pod a autocamionelor cu tonaj mare iar pentru maşinile cu tonaj mai redus, s-a impus limitarea vitezei la maximum10 kilometri la ora, limitare impusă prin indicatoarele rutiere dispuse la intrare pe pod. Nimeni însă nu respectă semnele de circulaţie, iar maşinile rulează cu viteze foarte mari. Zilele trecute, specialiştii din cadrul Secţiei de Drumuri Naţionale Buzău au efectuat o nouă verificare la acest obiectiv, iar constatările sunt extreme de îngrijorătoare.

Autorităţile judeţene ştiu despre starea avansată de degradare a podului de la Mărăcineni şi spun că au sesizat autorităţile competente pentru a remedia problema, astfel încât să nu se mai ajungă la situaţia de acum 12 ani, când podul a fost închis traficului rutier.
Grav este şi faptul că, dacă nu se vor face urgent reparaţii, la podul de la Mărăcineni, există, în permanenţă, pericolul producerii unor accidente de circulaţie.

Situaţia gravă în care se află podul de la Mărăcineni a intrat şi în atenţia resposabililor din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastrcuturii Rutiere. Aceştia au declarat că vor face publice primele măsuri ce se impun în cursul săptămânii viitoare.
 Podul metalic de la Mărăcineni a fost construit în 1932. Porţiune din DN2 E85, cea mai importantă conexiune rutieră între Muntenia şi Moldova, podul a fost complet avariat la inundaţiile din vara anului 2005, şi în consecinţă a fost demolat şi reconstruit până în luna noiembrie a aceluiaşi an.

Lasă un comentariu

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>