Menu

Social
DRUM EUROPEAN, PROIECTAT GREȘIT

Se fac noi paşi către realizarea unui drum de mare viteză care să lege Muntenia de Moldova, prin desemnarea proiectantului celor două tronsoane dintre Ploiesti – Buzău şi Buzău – Focşani. Până va fi gata autostrada promisă, singura legătură între Capitală și județele din nordul Moldovei este Drumul European 85, sau Drumul National 2, care a căpătat un renume trist din cauza numărului mare de accident rutiere. 

Potrivit specialiștilor, Drumul European 85 a fost proiectat prost, pentru că acostamentul lărgit este confundat cu banda de circulaţie. De fapt, în realitate, este o singură bandă. Depăşirile se fac de cele mai multe ori pe contrasens pentru că nu este loc suficient şi aşa apar riscuri.

Sunt și porțiuni cu două benzi, în linie dreaptă, dar care îmbie la viteză şi depăşiri. Din cauza vitezei excesive, a pietonilor neatenți din localitățile traversate de acest drum important, riscul producerii unor accidente mortale este foarte mare. Lipsa parapeților dintre sensuri îl face și mai periculos. Polițiștii și șoferii deopotrivă spun că este imperativă grăbirea construirii unei autostrăzi sau a unui drum expres care să ofere atât siguranță, cât și reducerea timpilor petrecuți pe ruta dintre București și județele Moldovei.

Până când va fi gata autostrada spre Moldova, șoferii solicită administratorului acestui drum periculos măcar să monteze separatoare de sens care să-i tempereze pe şoferii care se angajează în depăşiri sau chiar întorc pe linie continuă.

 

Lasă un comentariu

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>