Menu

Social
SEPARATOARE CU ROLE PE ȘOSEAUA MORȚII

Cel mai periculos drum național din țară va avea, de anul viitor, separatoare cu role. Este vorba despre Drumul European 85, care leagă Capitala de Moldova, șosea unde mor, anual, zeci de persoane. Un alt drum care va avea separatoare cu role este DN7, de pe Valea Oltului, o altă șosea considerată de risc. Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere anunță că separatoarele cu role vor fi montate în primăvara anului viitor.

Spre deosebire de separatoarele de beton, maşinile care intră în separatoarele cu role se redresează mai uşor, spun inventatorii. O maşină ar scăpa astfel mai uşor dintr-o coliziune. Potrivit producătorului, după ce absorb şocul, rolele transformă energia de impact într-o energie de rotaţie.

Până acum, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis că vom avea separatoare cu role pe două drumuri naţionale. Pe Drumul European 85, supranumit si „Șoseaua morții”, drum care leagă Bucureștiul de Moldova, și pe Drumul National 7, pe Valea Oltului.

Noile parapete vor fi instalate pe mijloc, dar şi pe marginea şoselei, în curbă sau în pantă. Cu această ocazie, circulaţia va fi reconfigurată. Adică, în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă.

Anul trecut, pe Drumul European 85 s-au produs 177 de accidente grave, cu 76 de persoane decedate. Potrivit polițiștilor de la Serviciul Rutier Buzău, majoritatea accidentelor rutiere pe Drumul European 85 se produc atunci când un autovehicul intră pe constrasens pentru a efectua manevra de depășire. Reprezentanții CNAIR anunță că primele astfel de separatoare vor fi montate în primăvara anului viitor. Parapete de acest tip au fost instalate în Coreea de Sud, unde au fost inventate, dar şi în Australia. România ar fi prima ţară din Europa care le-ar folosi.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu ştiu deocamdată la cât se ridică investiţia, dar speră să convingă producătorii să monteze câteva, de probă, gratuit.

Lasă un comentariu

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>